Pizza Pop – ett nytt koncept för alla pizzaälskare

Nu lanserar vi ett helt nytt sätt att njuta av den av oss svenskar så älskade pizzan! Öppnar i sommar

Pizza Pop

Under 2022 kommer våra Popups att dyka upp i köpcentrum över hela landet. Inspirerade av våra resor i världen i allmänhet, och till den amerikanska västkusten i synnerhet, har vi tagit fram konceptet: Kalifornieninspirerade streetpizzor.

Våra pizzor finns i olika storlekar. Självklart har vi den klassiska på 30 cm, men vi har också den italienska varianten taglio, en stor rektangulär pizza med tunn botten som vi slicar. De kan ätas på plats, i farten eller tas med till kontoret eller hem. Allt bakas på plats i en speciellt framtagen Popup som påminner om ett litet surf schack.

”A Crispy Street Pizza with a California Surf Vibe” är den beskrivning som passar bäst på våra pizzor. De är bakade på ekologiskt mjöl och gräddade i stenugn för att få den rätta krispigheten. Och för att du ska få den ultimata pizzaupplevelsen gör vi också vår egen mustiga tomatsås. På menyn finns alla de populära smakerna, från den renaste Margheritan till den mustigaste kebaben.

Popupen är en viktig del av konceptet. Folierad, högblank och designad med en skön surfvibe som ytterligare förstärks av en surfbräda. På väggen sitter en stor skärm där det rullar menyer och filmer. Framför luckan och runt högersidan löper en bar med barstolar för den som vill sitta ner en stund. Den attraktiva designen gör Popupen till en spännande mötesplats i vimlet för allt från shoppingkunder, till skolungdomar och ett självklart val när familjen ska hämta fredagspizzan.

Hanteringen underlättas av betalsystemet Leeroy med expresskassa och en beställnings-app. Pizza Pop är också kopplade mot Foodora.

Pizza Pop är snabbt, enkelt, gott. Och det är kul.

Tankarna på en Pizza Pop har funnits ett bra tag men konceptet och affärsplanen tog form under 2021. Nu startar vi på 30 orter i Sverige och i Marbella i Spanien under 2022. Målsättningen är att 2025 ha 200 Popuper världen över, berättar Robert Palm som är grundare och huvudägare för bolaget.

Initialt kommer Pizza Pop att anställa sin egen personal för att bemanna Popuperna men på sikt kommer man att titta på möjligheten att lansera ett franchisekoncept.Till Pizza Pop finns också en kommunikationsbyrå knuten som stödjer upp kring konceptutveckling och marknadsföring.

Pizza Pop har ett antal starka finansiärer i ryggen som vill se bolaget etablera sig som en erkänd pizzakedja i Sverige och utomlands de kommande tre åren.